جریمه هر مسافر اضافه در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری چقدر است؟

جریمه هر مسافر اضافه در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری چقدر است؟

حمل مسافر اضافی در جاده با وسایل نقلیه عمومی تخلفی است که برای هر نفر اضافه 90 هزار تومان جریمه دارد.

به گزارش هنر مدرسه، طبق اعلام محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، از سوم تیرماه امسال نسبت به سال گذشته تعداد جرایم رانندگی افزایش یافته است و کارشناسان تصادفات امیدوارند این میزان جدید موجب کاهش قربانیان حوادث رانندگی و افزایش انضباط ترافیکی شود. .

حمل سرنشین اضافی در وسایل نقلیه عمومی در جاده نیز تخلفی است که در بسیاری از تصادفات رانندگی بر تعداد کشته و مجروحان افزوده شده و در برخی موارد همین مشکل باعث بروز حوادث رانندگی به دلیل از دست دادن رانندگان شده است. تمرکز در این راستا، بر اساس قانون «حمل سرنشین مازاد به ازای هر نفر در وسایل نقلیه عمومی حامل مسافر در جاده های بین شهری و روستایی» در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی جریمه می شود. 90 هزار تومان دنبال شد.

در سایر شهرها جریمه این تخلف 60 هزار تومان و در روستاها 30 هزار تومان است.

این جریمه ها به غیر از اتوبوس شامل تاکسی، مینی بوس و وانت بین شهری می شود.

میزان جریمه تعیین شده برای حمل یک مسافر اضافی در وسایل حمل و نقل عمومی در داخل شهرها و حومه ها متفاوت است و با میزان تعیین شده در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری-صنعتی یکسان است. زون و سایر شهرها 30 هزار تومان است.

برای مشاهده میزان جدید سایر تخلفات رانندگی اینجا را کلیک کنید.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جریمه هر مسافر اضافه در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری چقدر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جریمه هر مسافر اضافه در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری چقدر است؟"، کلیک کنید.