پز عالی، جیب خالی! – هنر مدرسه

ایمان گدرجی; هفته سوم دیروز به پایان رسید و اگر بخواهیم در مورد یک نقطه تکراری لیگ تا اینجا صحبت کنیم، می توان آن را در سه کلمه خلاصه کرد. VAR! به نظر می رسد سیستمی که در چند ورزشگاه برای کاهش حاشیه بازی وارد شده، حالا حاشیه بازی های لیگ را چند برابر کرده است.

طبق تصمیم سران لیگ، قرار شد بازی های مهم لیگ بیست و چهارم با VAR انجام شود. در هفته اول بازی هایی که به این شکل انجام می شد، فاصله های زیادی وجود داشت که حتی داوران نیز با کمک VAR تصمیمات اشتباهی گرفتند. بخشی از این اشتباه به خاطر تصاویر ناقصی بود که به دست داوران می رسید، در واقع وقتی صحنه ای به VAR می رفت، داوران این دسته تصاویری با زوایای جدید نداشتند، اما همان تصاویری که در تلویزیون دیده می شد را مرور می کردند! در هفته سوم اما شاهد شاهکارهای بیشتری از این سیستم بودیم، بازی حساس استقلال تهران – در مورد استقلال خوزستان که ناگفته نماند; کامیون VAR نیامد! بله، به دلیل عدم هماهنگی راننده کامیون یا هر مسئول دیگری، VAR به موقع به فولاد آرنا نرسید و بازی که با پیروزی تیم خوزستانی مقابل تهران به پایان رسید، VAR جالبی نداشت. سیستم

شاید فکر کنید خرابی کامیون VAR آخرین چیزی است که در فوتبال ایران شما را شگفت زده می کند، اما نه، ما به بازی پرسپولیس و فولاد می رویم.

مسعود ریگی هافبک پرسپولیس در دقیقه 17 روی ساسان انصاری خطا کرد. بازیکنان فولاد که معتقد بودند بازیکن پرسپولیس باید اخراج شود، به پیام حیدری داور مسابقه برای بررسی صحنه با کمک سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) اعتراض کردند. حیدری پس از دقایقی با داوران در اتاق VAR برای بررسی خطا روی ریگی بازیکن فولاد به کنار زمین رفت اما تصویری از خطا روی صفحه کناری مشاهده نشد! حتی تصمیمی که داوران در اتاق VAR علیه داور بررسی کردند به داور نشان داده نشد. حیدری در نهایت به کارت زردی که به ریگی داده شد رضایت داد.

آشپز عالی، جیب خالی!

دانیال مرادی، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره شرایط استفاده از VAR در لیگ بیست و چهارم و مشکلات آن در سه هفته ابتدایی گفت: آزمایشی نداریم و مسابقات رسمی برگزار می شود. ، قطعاً به مجوز فیفا نیاز بود و انتظار داشتیم این اتفاق بیفتد. امروز در ورزشگاه قزوین شاهد بودیم که در یکی دو صحنه که اتفاقات مهمی رخ داد و داور باید از مانیتور برای بررسی صحنه استفاده می کرد، تصویر مانع شد و او صحنه را نمی دید. در حالی که داوران در حال انجام وظایف خود در اتاق VAR بودند، مشکلی در ارسال تصاویر به وجود آمد.

257 251

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پز عالی، جیب خالی! – هنر مدرسه" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پز عالی، جیب خالی! – هنر مدرسه"، کلیک کنید.