هواشناسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۳/ هشدار باران های موسمی در ۱۴ استان

هواشناسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۳/ هشدار باران های موسمی در ۱۴ استان

هنر مدرسه:

بررسی نقشه های همدیدی و احتمالی سازمان هواشناسی نشان می دهد که امروز و فردا بعدازظهر و اوایل شب در استان هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب شرق فارس، افزایش ابرهای همرفتی، بارش، رعد و برق، وزش باد شدید و افزایش گرد و غبار افزایش می یابد. .

در مدت مذکور در برخی مناطق کمربند شمالی به ویژه حاشیه دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز در استان سمنان، گلستان، مازندران، شرق تهران و برخی مناطق شمال خراسان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

از یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده برای برخی مناطق کمربند شمالی، دامنه ها و ارتفاعات البرز جنوبی در شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده همراه با رعد و برق پیش بینی می شود. برخی مناطق هرمزگان و ارتفاعات کرمان.

تا 5 روز آینده در شرق کشور برخی مناطق مرکزی، استان در دامنه جنوبی آلبورگ، وزش باد شدید در غرب و جنوب غرب، احتمال گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. دریای خزر و دریای عمان تا 3 روز آینده و خلیج فارس و تنگه هرمز امروز و فردا مواج خواهند بود.

شرح سامانه اول: ادامه فعالیت ناپایداری موسمی به ویژه در بعدازظهر و یکشنبه، موجی از عرض های جغرافیایی بالا می گذرد.

زمان شروع: جمعه 1303/05/19

مهلت : یکشنبه 21/05/1403

انواع خطر: باران سیل آسا، رعد و برق و باد شدید در مناطق مستعد گرد و غبار

حوزه نفوذ:

جمعه 19/05/1403: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و جنوب غربی کرمان، جنوب شرقی فارس و نوار شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری.

شنبه 20/05/1403: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب غربی کرمان، شرق و غرب و شمال هرمزگان، جنوب شرق فارس و شرق کهگیلوه و براحمد.

یکشنبه 21/05/1403: جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب غرب کرمان، شرق و جنوب شرق فارس، شمال آذربایجان شرقی، استان های آذربایجان غربی و اردبیل و گیلان، مازندران، تهران، ارتفاعات استان البرز و قزوین .

تاثیر خطر: احتمال آبگرفتگی موضعی جاده ها، احتمال روان شدن آب، رعد و برق، لغزش به ویژه در جاده ها و گردنه های تپه ای، احتمال آسیب به سازه های موقت و آسیب به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، بنر، امکان آسیب دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه ها: پرهیز از چادر زدن در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از انرژی. پرهیز از لایروبی سازه های موقت، پل ها، کانال ها و مخازن، محلول پاشی و سم پاشی در باغ ها و مزارع، انتقال محصول برداشت شده به مناطق سرپوشیده، پارک نکردن خودروها در کنار ساختمان های نیمه کاره و پارک نکردن خودروها. درخت

شرح سیستم دوم: افزایش گرادیان فشار

مهلت: دوشنبه 22/05/1403

نوع خطر: وزش باد شدید تا نسبتاً شدید همراه با گرد و خاک، طوفان گرد و غبار در مناطق مستعد و احتمال طوفان شن (شرق کشور).

حوزه نفوذ:

جمعه 19/05/1403: خراسان رجوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، یزد، اصفهان، تهران جنوبی، قم، میانه.

شنبه 20/05/1403: خراسان رجوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، یزد، اصفهان، سمنان، قم، تهران مرکزی و جنوبی.

یکشنبه 21/05/1403: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، یزد، قم، اصفهان، تهران مرکزی و جنوبی.

دوشنبه 22/05/1403: خراسان رجوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، تهران، میانه، همدان، سمنان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان.

تاثیر ریسک: در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنه.

توصیه ها: از کوهنوردی در بیابان خودداری کنید، مراقب ترافیک جاده باشید، با گلایدر و هلیکوپتر سوار نشوید، از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل کنید، در فعالیت های کوهنوردی مراقب باشید، در فعالیت های ساختمانی مراقب باشید، در نزدیکی ساختمان های ناتمام پارک نکنید. و درختان کهنسال، و برای انجام دادن سم یا سمپاشی خودداری کنید درهای سالن پرورش را بسته نگه دارید و از نگهبان باغ ها و مزارع و نهال استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۳/ هشدار باران های موسمی در ۱۴ استان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی ۱۹ مرداد ۱۴۰۳/ هشدار باران های موسمی در ۱۴ استان"، کلیک کنید.