همه چیز درباره آموزش طلا فروشی یا فروشدگی طلا جواهر

آموزش طلا فروشی برای افرادی که قصد ورود به این شغل را دارند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. برخی از افراد فکر می‌ کنند که خرید و فروش طلا، کار آسانی است؛ در حالی که شغل طلا فروشی از جمله مشاغل بسیار پردرآمد و در عین حال همراه با ریسک‌ های بسیار فراوان می‌ باشد.

کار در حوزه طلا و جواهرات، نیازمند دانش و مهارت کافی است؛ از این رو، فردی که قصد ورود به آن را دارد، باید از آن‌ ها آگاه باشد  و در دوره های آموزش فروشندگی طلا و جواهر ثبت نام نماید.

امروزه آموزش در این حوزه از جمله دوره‌ هایی است که توسط برخی از آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای و آکادمی‌ ها برگزار می‌ گردد.

در این مقاله به معرفی دوره‌ های آموزش طلا فروشی و همچنین جنبه‌ های متفاوت آن خواهیم پرداخت؛ بنابراین، اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، توصیه می‌ کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی دوره آموزش طلا فروشی

امروزه دوره‌ های آموزش طلا فروشی در برخی از آموزشگاه‌ ها و آکادمی‌ ها برگزار می‌ شود.

افرادی که در حوزه خرید و فروش طلا و جواهر فعالیت دارند و یا قصد کسب و کاری مرتبط به جواهرات دارند می‌ توانند در این دوره‌ ها شرکت کنند. توجه داشته باشید که این دوره‌ ها برای افرادی که علاقه‌ مند به وارد شدن به بازار طلا و جواهرات هستند نیز بسیار مناسب است.

لازمه‌ ورود به بازار کار طلا فروشی، کسب دانش و آگاهی کامل از شرایط، مزایا و مشکلات این شغل است. شرکت در این دوره‌ ها، می‌ تواند راه موفقیت شما در این حوزه را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. در این دوره‌ ها، افراد تمامی آموزش‌ های لازم را توسط استاد فروشنده طلا و جواهر به صورت کاملا حرفه‌ ای فرا می‌ گیرند.

سرفصل‌‌ های آموزش فروشندگی طلا

در دوره‌ های آموزش طلافروشی سرفصل‌های متعدد و مختلفی توسط اساتید ماهر و با تجربه تدریس می‌ شود. افراد با شرکت در این دوره‌ ها، با انواع فلزات و همچنین سنگ‌ های قیمتی و گرانبها آشنا خواهند شد.

یکی از مهمترین مباحثی که در این دوره‌ ها مورد بررسی قرار می‌ گیرد، تبدیل قیمت‌ ها و وزن کردن طلا و جواهر می‌ باشد. این مباحث در دوره‌ های آموزش فروشندگی طلا به خوبی به هنرجویان آموزش داده می‌ شود.

علاوه بر این، تمامی نکات روانشناسی مرتبط با طلا فروشی را نیز می‌ توان در این دوره‌ ها فراگرفت. از جمله سرفصل‌ هایی که در دوره آموزش فروشندگی طلا تدریس می‌ شود عبارتند از:

  • آشنایی با وزن طلا در ایران و یا در جهان (سوت، قیراط، اونس، گرم، مثقال)
  • تشخیص و یا شناخت انواع مختلف سکه‌ طلا
  • آموزش کار با ماشین‌ حساب و ترازوی مخصوص طلا فروشی
  • محاسبه قیمت طلا (محاسبه سود و درصدهای مختلف)
  • آشنایی با لوازم و ابزارآلات مورد نیاز برای شغل طلافروشی
  • معرفی تمامی سیستم‌ های امنیتی مورد نیاز برای طلافروشی
  • نکات مهم حساب کردن مالیات بر ارزش افزوده
  • آشنایی با اصطلاحات مورد استفاده در بازار طلا و جواهر
  • معرفی مصنوعات مختلف طلا
  • معرفی منابع مختلف از جمله بنکداران، دکوراسیون و ویترین طلا
  • آموزش عیارسنجی و روش‌های تشخیص طلا با استفاده از دستگاه آنالیز طلا و یا سنگ محک
  • تشخیص عیارهای مختلف طلا و تبدیل آن‌ها به عیارهای جهانی
  • بررسی نکاتی مهمی در رابطه با گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای طلافروشی و همچنین آزمون‌هایی که برگزار می‌شود
  • آموزش تولید محصولات و همچنین کاکشن‌سازی به صورت کاملا کاربردی
  • آشنایی کامل با سبک جواهرات
  • آموزش چیدمان و ظاهر مغازه طلافروشی

 

افراد علاقه ‌مند به زرگری (طلافروشی) و همچنین طلا فروشانی که در بازار طلا و جواهر فعالیت می‌کنند، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

پس از پایان این دوره می‌توانید مدرک رسمی فنی و حرفه‌ای فروشندگی طلا دریافت کنید. لازم به ذکر است که این مدرک دارای قابلیت ترجمه بوده و در خارج از کشور نیز از اعتبار قانونی برخوردار است.

 

مزایای شرکت در این دوره‌های آموزشی

شرکت در دوره‌ های آموزش فروشندگی طلا مزیت‌ های بسیاری را برای شرکت‌ کنندگان به همراه خواهد داشت.

هدف از تشکیل این دوره‌ ها ایجاد توانایی و مهارت در رابطه با شغل طلافروشی می‌باشد.

ایجاد توانایی گوش کردن و همچنین روش‌های ارتباط موثر از دیگر اهداف این دوره است.

در دوره‌های آموزش فروشندگی طلا، مبحث مهمی همچون روانشناسی فروشندگی طلا تدریس می‌شود.

از جمله مزیت‌های این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افراد علاقه‌مند به بازار طلا و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، با شرکت در این دوره‌ها می‌توانند مهارت و تجربه‌های بسیاری کسب کنند.

علاوه بر این، آموزش‌های این دوره می‌تواند نتایج مالی شفاف‌تر و در نتیجه درآمد بیشتری را برای شرکت به همراه داشته باشد.

  1. کسب اطلاعات و همچنین افزایش سطح آگاهی‌ های پایه و استاندارد، از دیگر مزیت‌ های دوره آموزش طلا فروشی به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است که، تشخیص و شناخت درست سکه‌ های طلا در فروشندگی سکه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ شرکت در این دوره‌ ها می‌ تواند در این امر به افراد کمک‌ های بسیاری بکند.

  1. امروزه دوره‌ های جداگانه و مختلفی نظیر روانشناسی طلافروشی برگزار می‌شود. در این دوره‌ ها از بازارکار و موقعیت اجتماعی بسیار مناسبی در میان صنف طلافروشان برخوردار است.

این رشته در میان رشته‌ های بسیار پولساز طلا و جواهرات قرار دارد؛ به همین خاطر، آینده‌ی شغلی بسیار مناسبی پیش رو خواهد داشت.

 

بازار کار طلا فروشی

با شرکت در دوره‌ های آموزش فروشندگی طلا و دریافت مدرک، می‌توانید وارد بازار کار شوید.

بازارکار خرید و فروش طلا و جواهرات از جمله بازار های بسیار پررونق و پرسود در سراسر جهان به شمار می‌ رود؛ به گونه‌ ای که با کسب اطلاعات کامل در این زمینه و همچنین داشتن سرمایه مورد نیاز، به راحتی می‌توان به آن وارد شد.

باید گفت که بازار کار طلافروشی تنها به یک مورد محدود نشده و موقعیت‌های شغلی متعددی دارد.

از جمله صنف‌های فعال در این حوزه می‌توان به فروشندگی، ساخت، مخراج‌کاری و … اشاره کرد؛ همچنین موقعیت‌های شغلی که می‌توان در آن‌ها فعالیت کرد نیز به شرح زیر می‌باشند:

  • معامله و یا به عبارتی خرید و فروش انواع سکه
  • کارشناسی انواع سکه‌های سکه‌های غیر بانکی و بانکی
  • مدیریت خرید و فروش طلا و جواهر
  • طلافروشی به صورت جزئی و کلی
  • خرید و فروش و معامله طلا و جواهرات در سطح بین‌المللی
  • فعالیت در زمینه مصنوعات طلا

نتیجه گیری

با توجه به رونق بسیار مناسب بازار کار طلا فروشی و همچنین درآمد مناسب این شغل، برخی از افراد علاقه‌مند به دنبال راهی برای ورود به این بازارکار می‌باشند.

برای ورود به این حرفه و یا افزایش دانش و آگاهی در این زمینه، می‌توان در دوره‌های آموزش طلافروشی شرکت کرد.

شرکت در این دوره‌ها می‌تواند مزیت‌های بسیاری را برای افراد علاقه‌مند به طلافروشی و همچنین طلافروشان به همراه داشته باشد.

از سرفصل‌های دوره آموزش فروشندگی طلا می‌توان به آموزش محاسبه قیمت طلا، آشنایی با تجهیزات، تشخیص انواع سکه، آشنایی با سیستم‌های امنیتی و … اشاره کرد.

لازم به ذکر است که، آموزش آداب رفتاری و همچنین روانشناسی طلافروشی نیز از سرفصل‌های مهم و موثر در طلافروشی به شمار می‌رود.

در این مقاله تمامی سرفصل‌ها ذکر، و مزیت شرکت در دوره آموزش فروشندگی طلا بیان شد.

شرکت در این دوره‌ها و دریافت آموزش‌ها، می‌تواند راه موفقیت را برای افرادی که در حوزه طلا و جواهرات مشغول‌اند هموار کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همه چیز درباره آموزش طلا فروشی یا فروشدگی طلا جواهر" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همه چیز درباره آموزش طلا فروشی یا فروشدگی طلا جواهر"، کلیک کنید.