رادان: اگر قانونی مشکل دارد به مجری قانون خرده نگیریم، قانون را اصلاح کنیم

رادان: اگر قانونی مشکل دارد به مجری قانون خرده نگیریم، قانون را اصلاح کنیم

فرمانده فرزا با اشاره به رفع حجاب گفت: مشکل تنها رفع حجاب نیست، بلکه برنامه های دشمن برای حرکت به سمت برهنگی و مسائل دیگر است. ما مجری قانون هستیم و اگر مشکلی در قانون وجود دارد باید قانون را اصلاح کنیم نه اینکه مجریان قانون را که ظالمانه بلکه با زور قانون را اجرا می کنند نقد کنیم.

به گزارش هنر مدرسه، سردار احمدرضا رادان صبح امروز در نشست صمیمانه با خبرنگاران در ستاد فرجا با بیان اینکه رسانه ها و خبرنگاران به دو نکته اشاره کردند، گفت: رسانه و خبرنگاران هر دو با هم ارتباط مستقیم دارند و اگر رسانه هست و نیست. پس یک روزنامه نگار هیچ تأثیری در رسانه ها ندارد یا تأثیر کمی دارد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران افرادی باهوش و فهیم هستند، گفت: خبرنگاران دارای حسگرهای تیز هستند و سریعتر از دیگران اطلاعات را پیدا می کنند. ایرادات را به خوبی درک می کند و در نهایت خبر را در دایره عدالت فاش می کند. روزنامه‌نگار باید جاه‌طلبی‌های ملی داشته باشد و در نهایت فردی با فضیلت است که جامعه خود را درک می‌کند و نسبت به آنها احساس مسئولیت دارد.

رادان با بیان اینکه خبرنگار نباید وجدان جمعی جامعه را به هم بزند، گفت: برخی مسائل با هیجان لحظه ای دست از حقیقت برمی دارد اما خبرنگار نباید چنین رویکردی داشته باشد و ملی فکر نکند. خوشحالم که کشور ما فاقد چنین خبرنگارانی است و در نیروی انتظامی همه خبرنگاران این ویژگی را دارند.

فرمانده فراضا ادامه داد: ما بیش از هر سازمان دیگری می دانیم که بوی خوش قلم چگونه می تواند در تامین امنیت نقش داشته باشد و نقش مسئولانه خبرنگار چه تاثیری بر امنیت دارد.

رادان با اشاره به اینکه هر سازمانی می تواند چالش هایی داشته باشد، گفت: سازمان گسترده ای مانند پلیس قطعا چالش هایی دارد. اما ما باید آن را روت کنیم و می خواهم دلیل آن را توضیح دهم.

وی افزود: تعجب همیشه از روی ناآگاهی نیست، گاهی تعجب از روی غفلت است و این نکته مهمی است.

فرمانده فراضا با اشاره به اینکه رسانه های جمعی تاثیر زیادی در تفکر مردم دارند، اظهار داشت: کاری که همه نیروها و سازمان ها در یک سال می توانند انجام دهند، رسانه ها می توانند در زمان کوتاه انجام دهند، بنابراین نقش رسانه های جمعی مهم است.

رادان افزود: با تعریفی که از خبرنگار و رسانه وجود دارد این اشتباه بزرگی است، پلیس از ظرفیت رسانه استفاده نخواهد کرد و بنابراین باید از نقش و ظرفیت رسانه استفاده کنیم.

فرمانده فرزا با بیان اینکه پلیس 40 ماموریت را بر عهده دارد، گفت: گاهی هر ماموریت شش یا هفت وظیفه دارد و در نتیجه همه اینها پلیسی در جمهوری اسلامی داریم که با پلیس های دیگر متفاوت است. در جهان

وی با اشاره به نسبت پلیس به جمعیت گفت: استاندارد جهانی به ازای هر 1000 نفر پنج پلیس است و بر اساس این استاندارد نیروی مرزبانی شامل نیروی انتظامی نمی شود. اما در کشور ما این تعداد بسیار بیشتر از اینهاست و با استاندارد فاصله داریم. امروز مردم ایران دارای نیروی انتظامی هستند که در سال 1402 در کشور 93 شهید اعم از پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس مقاومت و… در این سال 1403 و تاکنون 30 نفر شهید شده اند.

رادان با اشاره به تئوری پنجره شکسته و ارتباط آن با اقتدار پلیس گفت: اقتدار پلیس نباید شکسته شود و همه دنیا می دانند که نباید اقتدار پلیس را بشکنند زیرا در این صورت هیچ سنگی نمی شود. برگردانده شود

رادان با تاکید بر اینکه نباید نیروی انتظامی را بزنیم، گفت: متأسفانه اتفاق بدی افتاده است که اگر با قانون مشکل داریم از مجریان قانون انتقاد می کنیم و نیروی انتظامی را می کوبیم، این اتفاق نباید بیفتد و اگر قانون اگر با آن مشکل داریم، باید قانون اصلاح شود.» نیروی انتظامی.

رادان بیان کرد: اگر رفع حجاب جرم است، مربوط به قانون است، اشکال دارد، قانون باید تغییر کند، نه اینکه به مجریان حمله و انتقاد کنیم. پلیس اقتدار خود را حفظ می کند، انتقاد می کند، اما کار خود را انجام می دهد.

رادان با اشاره به اینکه مشکل فقط رفع حجاب نیست، گفت: دشمنان برنامه دارند و می خواهند از رفع حجاب به برهنگی و … بروند. ما سندی را کشف کرده‌ایم که نشان می‌دهد جورج سوروس یک مشکل اخلاقی است و آنها آموزش‌هایی در این زمینه ارائه کرده‌اند. در همان سند گفتند هر چادری که سر زن ایرانی باشد پرچم است و ما باید این پرچم را بگیریم.

وی افزود: در فتنا 88 نیز شاهد بودیم که جرج سوروس در حال آموزش عصیان بود و این بار جورج سوروس اخلاقی قصد دارد اخلاق را در جامعه از بین ببرد.

فرمانده فرزا افزود: بحث حجاب یک موضوع صددرصد اجتماعی است اما یک سوال، بایدها و نبایدهای مسائل اجتماعی چیست؟ چهارشنبه گذشته اجتماعی نبود؟ خب رسانه های ما باید در بحث حجاب مسئولانه عمل کنند.

رادون گفت: اگر من شهیدم، بر کفنم بنویس، این همان کسی است که برای حجاب دختر و مادر کشورش زحمت کشیده است.

فرمانده فرجا گفت: در ایران هستیم که سالانه 19 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند. اگر ما خودروهای مردم را توقیف می کنیم، برای نجات جان مردم است و به این دلیل است که مردم را دوست داریم.

تیمسار فراض در مورد حوزه سرقت نیز گفت: در سال 1403 سرقت ها 20 درصد کاهش و کشفیات ما 30 درصد افزایش یافت.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رادان: اگر قانونی مشکل دارد به مجری قانون خرده نگیریم، قانون را اصلاح کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رادان: اگر قانونی مشکل دارد به مجری قانون خرده نگیریم، قانون را اصلاح کنیم"، کلیک کنید.