افرادی که دچار کم‌خوابی هستند ریسک‌پذیری کمتری دارند

افرادی که دچار کم‌خوابی هستند ریسک‌پذیری کمتری دارند

هنر مدرسه:

نگر کریمی در نشست تخصصی الگوهای تصمیم گیری افراد مبتلا به بی خوابی که به همت جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد، گفت: خواب یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در زندگی هر فرد در سطوح مختلف است.

وی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات انجام شده افراد مبتلا به بی خوابی با خطرات مختلفی مواجه هستند، ادامه داد: این آسیب ها شامل طیف وسیعی از استرس های جسمی ناشی از مشکلات روانی است.

وی توضیح می دهد: یکی از اختلالات خواب رایج که مردم همیشه با آن دست به گریبان بوده اند، اما از زمان شیوع کرونا شیوع بیشتری پیدا کرده است، بی خوابی است.

این دکترای علوم اعصاب شناختی افزود: با توجه به شیوع این اختلال در جامعه بر آن شدیم تا در قالب یک پروژه تحقیقاتی به بررسی سطوح مختلف تاثیرات بی خوابی بر انسان بپردازیم.

افرادی که از کم خوابی رنج می برند خطرات کمتری را متحمل می شوند
وی بیان کرد: بررسی ها و بررسی ها نشان داده است که بی خوابی با توجه به شخصیت، پیشینه فرهنگی، موقعیت اجتماعی، نگرش و… تاثیرات متفاوتی بر افراد دارد، اما مهم ترین آنها تحت تاثیر خود نگه داشتن آنهاست. فرایند تصمیم گیری.

کریمی با اشاره به اینکه افراد در طول روز بر حسب نیاز خود در موقعیت های تصمیم گیری متفاوتی قرار می گیرند، می گوید: تصمیم گیری جزء جدایی ناپذیر زندگی هر فرد است و در این پژوهش سعی شده نتیجه فرآیند تصمیم گیری مشخص شود. در انسان بیایید با افراد بی خوابی که خوب می خوابند بررسی کنیم.

وی بررسی الگوهای تصمیم گیری جمعیت هدفمند محروم از خواب را حدود یک سال زمان برد و افزود: این بررسی ها نشان می دهد که این افراد اغلب در بین گزینه های تصمیم گیری ریسک کمتری را نسبت به سایرین می پذیرند.

این دکترای علوم اعصاب شناختی توضیح می دهد: افرادی که از کم خوابی رنج می برند، اغلب خطرات کمتری را متحمل می شوند و خطراتی که انجام می دهند اغلب غیرمنطقی و با منطق پشتیبانی می شود.

وی با بیان اینکه در این مطالعه حدود 170 نفر از افراد مبتلا به بی خوابی مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: نمی توان هر فردی را که کمتر از دیگران می خوابد، بی خواب نامید، زیرا مطالعات نشان داده مدت زمان خواب افراد مختلف کافی است و لزوماً یکسان نیست. «نه، و مهمتر از همه، کیفیت خواب مهمتر از کمیت آن است.

وی افزود: نباید فراموش کرد که تصمیم گیری تحت تاثیر عوامل مختلفی است و بی خوابی می تواند عاملی باشد که گاهی این روند را مختل می کند. بنابراین اگر فردی از بی خوابی رنج می برد و در تصمیم گیری مشکل دارد، باید عوامل مختلفی را در درون خود بررسی کند تا روند تصمیم گیری خود را اصلاح کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افرادی که دچار کم‌خوابی هستند ریسک‌پذیری کمتری دارند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افرادی که دچار کم‌خوابی هستند ریسک‌پذیری کمتری دارند"، کلیک کنید.