دسترسی به اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود/ ثبت روز «خادمین آرامستان‌ها» در تقویم رسمی کشور

رئیس اتحادیه قبرستان های کشور از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی قبرستان های کشور خبر داد و گفت: قرار است مشخصات متوفی، محل فوت، علت فوت و سایر اطلاعات لازم در سامانه ای جامع ثبت شود. .

حسین مهدوی دامنی در گفت وگو با هنر مدرسه. وی با اشاره به ابلاغ آیین نامه جدید دفن و دفن در شهرداری های سراسر کشور، افزود: پس از ابلاغ این آیین نامه در استانداری ها و سپس شهرداری های کشور، بخشنامه های اجرایی دفن در اتحادیه ها و سازمان ها صادر شد. شهرداری ها در حال آماده سازی و تدوین هستند.

وی با بیان اینکه تمامی گورستان ها پس از تصویب این بخشنامه از برنامه یکپارچه ثبت فوت بهره مند می شوند، تصریح کرد: بخشنامه اجرایی در خصوص شرایط و مشخصات امکانات و تجهیزات مورد نیاز قبرستان های کشور که در حال انجام است. این ماده که توسط وزارت کشور و سازمان شهرداری ها تهیه و پس از تدوین و تصویب هیأت وزیران توسط وزیر کشور به اطلاع استانداران کل کشور خواهد رسید.

تمام اطلاعات مرگ قابل دسترسی است

به گفته مهدوی دامغانی، گورستان شهری/ دهیاری موظف است حداکثر یک سال از تاریخ ابلاغ، نسبت به ثبت و پردازش داده‌ها از نرم‌افزار رایانه‌ای و زیر سامانه جامع یکپارچه راه‌اندازی شده توسط وزارت کشور (سازمان ثبت احوال کشور) اقدام کند. قوانین جدید گورستان کشور جزئیات متوفی، محل مرگ، علت مرگ و سایر اطلاعات ضروری را ثبت می کند. همچنین در این سامانه اطلاعات یکپارچه متوفیان در سراسر کشور به صورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار می گیرد و دسترسی به اطلاعات متوفیان امکان پذیر می شود.

ثبت روز «خادمین مقبره» در تقویم رسمی کشور

وی از ثبت روز «صمادیر سواک» در تقویم رسمی کشور خبر داد و در ادامه گفت: طبق مصوبه شورای فرهنگی کشور در ماه گذشته مقرر شد «روز سواک» درج شود. صمدی» در 30 اسفند هر سال در تقویم رسمی کشور.

به گفته رئیس اتحادیه آرامگاه های کشور، این پیشنهاد چند سالی از سوی اتحادیه آرامگاه ها مطرح شد و در نهایت روز 30 اسفند هر سال را به عنوان «خادمین آرامگاه» ثبت کردند. اتحادیه قبرستان ها برای تکریم قبرستان های کشور به تمامی قبرستان ها و شهرداری های سراسر کشور اطلاعیه ای ارسال کرده است.

در تقویم رسمی کشور

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دسترسی به اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود/ ثبت روز «خادمین آرامستان‌ها» در تقویم رسمی کشور" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دسترسی به اطلاعات اموات امکان پذیر می‌شود/ ثبت روز «خادمین آرامستان‌ها» در تقویم رسمی کشور"، کلیک کنید.