شیوع اعتیاد در کودکان زنگ خطر جدی

شیوع اعتیاد در کودکان زنگ خطر جدی

هنر مدرسه:

سی و هفتمین جلسه شورای هماهنگی سازمان ملی حقوق کودک. پیش از ظهر امروز یکشنبه 20 ژوین 1403 به ریاست وزیر عدلیه. و با حضور نمایندگان نهادهای عضو این شورا برگزار می شود.

امین حسین رحیمی; وزیر دادگستری در این دیدار از شهادت رییس جمهور و هییت همراه در سانحه هوایی ابراز تاسف کرد. وی خواستار پیگیری جدی و همه جانبه امور کشور و مسیولیت های محوله شد. و گفت: وضعیت کشور و رییس جمهور در حال انجام مقدمات لازم برای انتخابات است. نباید باعث ضعف و کوتاهی دستگاه ها در انجام وظایفشان شود. در هر شرایطی وظیفه خود را در برابر خدا و مردم به نحو احسن و با تمام توان انجام دهیم.

رحیمی در ادامه سخنان خود از اجرای اعضای شورای هماهنگی سازمان ملی حقوق کودک تقدیر کرد. تصویب جلسات قبلی بیان کرد: موضوع مدیریت و تفویض وظایف به کودکان در موقعیت های خیابانی و کاری موضوع مهمی بود. بحمدالله با اخلاص و تلاش همه نهادهای ذیربط نتایج خوبی حاصل شده است و باید این تلاش ها ادامه یابد.

ارزیابی ظرفیت سازمان های مردم نهاد

وی احراز صلاحیت و آزمون موسسات خصوصی را از وظایف مهم و خطیر دولت به ویژه در مورد کودکان و نوجوانان برشمرد و بر استفاده از ظرفیت نهادهای دولتی و خصوصی تاکید کرد. تشکل ها برای مدیریت و حل مشکلات اعتیاد کودکان افزود: در این زمینه استفاده و به کارگیری توان سازمان های مردم نهاد یک انتخاب نیست بلکه باید به عنوان یک ضرورت جدی گرفته شود.

وزیر دادگستری عادی شدن و شیوع مصرف مواد مخدر در بین کودکان را یک نگرانی و بحران جدی برشمرد و گفت: اعتیاد در بین کودکان آسیب ها و بیماری های جدی و جبران ناپذیری را به همراه دارد و کاهش سن مصرف مواد مخدر و در دسترس بودن آن به ویژه برای کودکان غیرقابل قبول است. و در این زمینه باید عزم ملی و تمام انرژی کشور را به گونه ای هدایت کنیم که بتوانیم از کودکان در برابر سوء مصرف مواد محافظت کنیم.

رحیمی به هزینه های هنگفت جانی و مالی مبارزه با قاچاق مواد مخدر در ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر در جهان همسایه اشاره کرد و افزود: سال ها مبارزه با قاچاق مواد مخدر چیزی است که امروز شاهد آن هستیم. حجم انبوه پرونده های قضایی پیش روی ما و تعداد بالای اسرای مواد مخدر در کشور نشان از این مهم دارد که باید سیاست ها و روش های جنگ را بازنگری کنیم و راهکارهای مناسب و علمی را در این مورد اعمال کنیم.

سازمانی که به حقوق کودکان و نوجوانان اختصاص دارد

رییس سازمان ملی حقوق کودک مسیولیت هماهنگی بین نهادهای متولی حقوق کودکان و نوجوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: سازمان ملی حقوق کودک باید به موضوع مصرف مواد مخدر در بین کودکان به طور جدی ورود کند و تمام اقدامات لازم را انجام دهد. ارایه راهکارهای مناسب برای مدیریت مشکل و توقف کار

وی فقر را یکی از بسترهای اصلی و مهم برای بروز و گسترش اعتیاد برشمرد و گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی برای هماهنگی با دولت، ریشه یابی علل سوء مصرف مواد مخدر و شناسایی بسترها . شناسایی، درمان و امکانات حمایتی در جامعه هدف یکی از ضروری ترین و مهم ترین موضوعاتی است که به ویژه در زمینه حقوق کودکان باید مورد توجه قرار گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شیوع اعتیاد در کودکان زنگ خطر جدی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شیوع اعتیاد در کودکان زنگ خطر جدی"، کلیک کنید.