بازداشت 6 سارق حرفه ای در 3 ماموریت پلیسی/انهدام باند سرقت از انباری

بازداشت 6 سارق حرفه ای در 3 ماموریت پلیسی/انهدام باند سرقت از انباری

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 6 سارق حرفه ای در اجرای 3 عملیات پلیسی خبر داد.

به گزارش هنر مدرسه، سرهنگ علی قاسم پور وی به تشریح سه مورد ماموریت پلیس پیشگیری در شبانه روز اخیر پرداخت و گفت: رسیدگی به اولین پرونده پس از اعلام شکایت چند تن از اهالی محله مسعودیه مبنی بر سرقت دوچرخه و وسایل در دستور کار قرار گرفت. در این خصوص انبار و 157 مورد در کلانتری مسعودیه به ثبت رسید. سارقان با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته در این رابطه شناسایی شدند.

وی در ادامه گفت: همکارانم پس از اخذ دستور قضایی در یک عملیات هماهنگ پلیسی به مخفیگاه این افراد رفته و سه سارق را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. در تحقیقات مشخص شد هر سه سارق در گذشته اقدام به سرقت از اماکن خصوصی کرده بودند.

قاسم پور گفت: بسیاری از اموال مسروقه مانند دوربین های مداربسته، دوچرخه و … از مخفیگاه متهمان کشف شده است. همچنین ابزار لازم برای سرقت نیز در آن محل مشاهده شد. متهمان به بیش از 10 فقره سرقت اعتراف و برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند.

سرقت از انباری در محله جوادی

رییس پلیس مقاومت پایتخت با اشاره به مورد دوم ادامه داد: چندی پیش یکی از شهروندان از محل نگهداری منزل خود به کلانتری 117 جوادیه خبر داد. در تحقیقات همکارانم مشخص شد که دزد قصد شکستن قفل را داشته است. همچنین در ادامه رسیدگی به این پرونده، ماموران با استفاده از تصاویر دوربین های مداربسته دو سارق 38 و 40 ساله را شناسایی کردند.

او نشان داد که این دزدها سابقه دارند. وی افزود: پلیس در یک عملیات غافلگیرانه هر دو سارق را دستگیر کرد. به 10 فقره سرقت از اموال شخصی اعتراف کرده اند، لذا شناسایی سایر شکات و اموال مفقود شده ادامه دارد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: اموال مسروقه شامل تجهیزات صنعتی و کارگاهی و تجهیزات چاپ و جعل به ارزش 2 میلیارد ریال از لانه سارقان کشف و ضبط شد.

سارق محموله خودرو دستگیر شد

قاسم پور گفت: در سومین مورد همکاران گشت کلانتری 121 سلیمانیه حین گشت زنی در خیابان پاسدار آنهومش با موتورسیکلتی که پلاک آن مخدوش شده بود و راکب آن در حال سرقت محتویات خودروی پارک شده بود، برخورد کردند. ماموران با مشاهده این صحنه سریع وارد عمل شده و دستور ایست دادند اما متهم متواری شد. پلیس پس از تعقیب و گریز طولانی مدت موفق شد مظنون را دستگیر و به کلانتری منتقل کند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: از وسایل متهم یک دستگاه کامپیوتر و یک باتری خودرو کشف و ضبط شد. همچنین جسد سارق شناسایی شده و پلیس برای دستگیری وی دستور کار دارد.

قاسم پور به شهروندان توصیه کرد با ارتقای فضای شخصی و سیستم های امنیتی خودرو مانند دوربین های مدار بسته و دزدگیر، احتمال سرقت را کاهش دهند.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازداشت 6 سارق حرفه ای در 3 ماموریت پلیسی/انهدام باند سرقت از انباری" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازداشت 6 سارق حرفه ای در 3 ماموریت پلیسی/انهدام باند سرقت از انباری"، کلیک کنید.