طرز تهیه ماست خانگی با روشی راحت – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری هنر مدرسه، تار تهیه ماست خانگی آسان و بسیار کاربردی است. زیرا ماست خانگی جدا از اینکه در بسیاری از غذاها استفاده می شود بسیار مغذی و مفید است.

خواص ماست خانگی

مشکلات گوارشی را برطرف می کند و هضم را بهبود می بخشد

ویژگی پروبیوتیک ها ماست یکی از مهمترین خواص کشک است. درمان مشکلات گوارشی، تسریع در هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله خواص کشک است. پروبیوتیک ها است

خواص ماست خانگی برای بهبود عملکرد مغز

خوردن ماست برای افزایش هوش در کودکان بسیار توصیه می شود زیرا مطالعات نشان داده است که خوردن ماست خانگی بدون مواد نگهدارنده می تواند ارتباطات قسمت های مختلف مغز را افزایش داده و توانایی درک را افزایش دهد.

با استفاده از ماست خانگی لاغر شوید

ماست از ترشح هورمون کورتیزول از چاق شدن افراد جلوگیری می کند. همچنین مصرف ماست باعث افزایش متابولیسم بدن می شود که منجر به کاهش چربی می شود.

ماست خانگی پوست را سالم نگه می دارد

ماست از خشکی پوست جلوگیری می کند. از دیگر خواص ماست می توان به خاصیت لایه برداری و سفید کنندگی اشاره کرد.

یوست، مخالف آکنه عفونت های طبیعی و قارچی

مصرف ماست خانگی به کاهش التهاب کمک می کند. ترکیب ماست و زردچوبه اثرات ضد التهابی ماست را افزایش می دهد.

اثر خوردن ماست خانگی در دیابت

محققان دریافته اند که مصرف ماست در کنترل دیابت و پیشگیری از دیابت نوع 2 مفید است. بنابراین مصرف کشک و حفظ آن در رژیم غذایی طولانی مدت بسیار مهم است تاثیر گذار است

خواص ماست خانگی علایم آلرژی را کاهش می دهد

پروبیوتیک های طبیعی موجود در ماست می توانند پاسخ بدن به مواد حساسیت زا را کاهش دهند.

طرز تهیه کشک خانگی به روشی ساده

مواد لازم برای تهیه ماست خانگی

1. یک لیتر شیر تازه

2. کشک دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماست خانگی

طرز تهیه ماست خانگی این یک تجربه خلاقانه است. با کمی تمرین می توانید ماست خانگی شگفت انگیزی درست کنید و در هر وعده غذایی در کنار دوستان و خانواده از آن لذت ببرید.

مرحله 1: شیر را بجوشانید

شیر را در یک قابلمه کوچک روی حرارت ملایم بجوشانید و بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد. برای تهیه کشک خانگی شیر را در ظرف مورد نظر بریزید. در این مرحله حتما زمان بگذارید تا شیر تا حدود 40 یا 45 درجه سانتیگراد خنک شود.

مرحله 2: کشک را اضافه کنید

دو قاشق کشک را در شیر مخلوط کرده و مخلوط کنید.

مرحله 3: در دمای مشخصی نگهداری کنید

بعد از اینکه مخلوط یکنواخت شد. مخلوط را به مدت 10 تا 12 ساعت در دمای اتاق بگذارید تا به کشک خانگی تبدیل شود. برای حفظ دما و گرم نگه داشتن مخلوط، یک پتو یا پارچه ضخیم روی قابلمه بیندازید.

مرحله 4: به یخچال منتقل کنید

بعد از 12 ساعت کشک را به یخچال منتقل کنید. بعد از چند ساعت ماندن در یخچال، ماست خانگی شما آماده مصرف است.

کشک غیرلبنی

کشک غیرلبنی بر اساس و با سویا شیر گیاهی تولید می شود و پروتیین بالایی دارد. کسانی که گیاهخوار هستند یا به لاکتوز حساسیت ندارند از طرفداران خاص این ماست هستند. شیر گیاهی مورد استفاده در این نوع ماست، شیر سویا است. شیر سویا حاوی کلسترول، لاکتوز و گلوتن نیست.

طرز تهیه کشک خانگی به روشی ساده

نکات مهم برای تهیه کشک خانگی

برای تهیه ماست خوب از شیر تازه و مرغوب استفاده کنید. شیرهایی که حاوی مواد نگهدارنده هستند کیفیت ماست خانگی شما را تا حد زیادی کاهش می دهند.

برای تهیه ماست کم چرب باید از شیر کم چرب استفاده کنید.

می توانید با افزودن مواد افزودنی مختلف مانند نعناع، پونه کوهی و سایر گیاهان معطر، ماست خود را متنوع کنید.

ظروف سفالی و لعاب دار گزینه های بهتری برای تهیه ماست خانگی هستند زیرا آب موجود در ماست را بهتر جذب می کنند.

برای تهیه ماست خانگی با بهترین طعم و کیفیت، بعد از جوشاندن شیر و قبل از اضافه کردن ماست، دمای شیر را به 40 یا 45 درجه سانتیگراد برسانید.

هنگام استفاده از ماست خانگی حتما آن را کاملا هم بزنید تا ماست شما تمام نشود.

نکته دیگر برای خوردن ماست جامد خانگی این است که شیر را بیش از حد بجوشانید. بنابراین آب بیشتری از شیر تبخیر می شود و کشک سفت تر می شود.

برای تو خرید لبنیات و محصولات ارگانیک نیاز به یک فروشگاه معتبر دارید. زیرا لبنیات بسیار حساس هستند و حتی کوچکترین اشتباهات در فرآیند تولید و نگهداری می تواند منجر به بیماری و آلرژی شود. در میان تمام مغازه های محلی و برندهای معتبر، خرید کنید انبار پنیر می تواند گزینه خوبی برای خرید لبنیات در بین تهرانی ها باشد. تمامی مراحل تهیه ماست در منزل انبار پنیر بسیار با دقت و با استفاده از بهترین کیفیت مواد اولیه منتقل می شود. اگر به دنبال ماست خانگی هستید اما زمان کافی برای تهیه آن ندارید به شما پیشنهاد می کنیم انبار پنیر است

این مطلب یک آگهی است و خبرگزاری هنر مدرسه نظری در مورد آن ندارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه ماست خانگی با روشی راحت – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه ماست خانگی با روشی راحت – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.