شناسایی بیش از 52 هزار معتاد در آذربایجان غربی – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

شناسایی بیش از 52 هزار معتاد در آذربایجان غربی - خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هنر مدرسه، پروین محمدی پوری عصر سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی استانداری آذربایجان غربی که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد با بیان اینکه، بهزیستی یکی از متولیان صدور مجوز ماده 16 است گفت: 52 هزار و 420 نفر معتاد در استان شناسایی شده که از این تعداد 7 هزار و 234 نفر معتاد متجاهر هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سه مرکز ترک اعتیاد ماده 16 در حال فعالیت است گفت: کمپ ترک اعتیاد ارومیه با ظرفیت یک هزار و 200 نفر، خوی با ظرفیت 300 نفر و میاندوآب با ظرفیت 250 نفر در استان در حال خدمت رسانی برای ترک اعتیاد معتادان هستند.

محمدی پوری افزود: از تعداد 7 هزار و 234 معتاد متجاهر در استان 406 نفر زن و بیش از 6 هزار نفر مرد هستند و در حال حاضر 800 معتاد متجاهر در مراکز ماده 16 استان اقامت دارند.

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست از وجود 5 هزار و 700 دانش آموز مقطع ابتدایی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 5 هزار و 600 دانش آموز شناسایی شده است.

علی مطهری گفت: گستردگی مرزی استان یکی از دلایل اصلی بازماندگی تحصیلی دانش آموزان در استان است.

وی افزود: همکاری، همیاری و مساعدت تمامی دستگاه های اجرایی در شناسایی و جذب این دانش آموزان موثر است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش ابتدایی 5 هزار و 700 نفر تارک تحصیل در استان وجود دارد که با همکاری دستگاه های اجرایی 5 هزار و 600 نفر از این تارکان تحصیل شناسایی و از این تعداد تاکنون 50 درصد این دانش آموزان در دوره ابتدایی جذب شدند.

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی عوامل گوناگون را در ترک تحصیل دانش آموزان دخیل دانست و گفت: با تحقیقات بعمل آمده عدم دسترسی دانش اموزان به کلاس درس و پایین بودن سرانه آموزشی استان از عمده علل ترک تحصیل این دانش آموزان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شناسایی بیش از 52 هزار معتاد در آذربایجان غربی – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شناسایی بیش از 52 هزار معتاد در آذربایجان غربی – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.