22مورد مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کهگیلویه و بویراحمد – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

22مورد مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کهگیلویه و بویراحمد - خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هنر مدرسه، کامروز امینی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در سال جاری 22 نفر در استان بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه قرص برنج هیچ پادزهری ندارد، گفت: از مجموع متوفیان ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان، 9 نفر مرد و 13 نفر زن بودند.

امینی تصریح کرد: هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با قرص برنج وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی و علامتی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری، 592 جسد در پزشکی قانونی استان مورد معاینه پزشکی قرار گرفت، گفت: از این تعداد 163 پرونده مربوط به زنان و 429 پرونده مربوط به مردان بود که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز، 3.1 درصد افزایش داشت.

امینی افزود: در سال جاری 22 هزار نفر برای انجام معاینات سرپایی به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 18.9 درصد افزایش داشته و از این تعداد هفت هزار و 210 نفر زن و 14 هزار و 815 نفر مرد بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور در سال 1402، معاینات سرپایی ادارات پزشکی قانونی استان نسبت به جمعیت در جایگاه اول کشور قرار گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "22مورد مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کهگیلویه و بویراحمد – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "22مورد مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کهگیلویه و بویراحمد – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.