اصفهان ظرفیت های زیادی برای تعامل با تاتارستان دارد – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

اصفهان ظرفیت های زیادی برای تعامل با تاتارستان دارد - خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هنر مدرسه، سید رضا مرتضوی در همایش بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان_تاتارستان، ضمن خیرمقدم به هییت عالی رتبه کشور تاتارستان اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که استان اصفهان را بعنوان دومین مقصد خود قرار دادید و ضمن این سفر فرصتی برای معرفی ظرفیت های استان برای ما فراهم شد.

وی ادامه داد: میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شرایط جدیدی شکل گرفته است و این ظرفیت ها می تواند فرصتی فراهم کند تا میان استان اصفهان و جمهوری تاتارستان، افق های روشنی برای آینده ای درخشان در روابط و تعاملات آینده تعریف شود.

استاندار اصفهان، جمعیت این استان را بیش از 5 میلیون نفر معرفی کرد و گفت: وسعت استان اصفهان بیش از 107 هزار کیلومتر مربع است و می تواند بضاعت های خوبی را برای این فصل جدید همکاری فراهم کند.

مرتضوی گفت: این استان دارای اقلیمی متنوع است و همین موضوع جذابیت های بسیاری برای گردشگران دارد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان اصفهان، عنوان کرد: 45 درصد ورق های فولادی کشور، 35 درصد از تجهیزات دارویی و بهداشتی کشور و 55 درصد از تولیدات زیورآلات کشور در استان اصفهان تولید می شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: این استان، قطب مطلق تولید لوازم خانگی در کشور و حدود 30 درصد از ظرفیت تولید منسوجات و صنعت نساجی کشور را دارا است.

وی متذکر شد: استان اصفهان 30 درصد از مصالح ساختمانی و لوازم بهداشتی ساختمانی کشور را تولید می کند و ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه صنایع غذایی نیز دارد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: همچنین این استان غنی از سرمایه انسانی مجرب و متخصص است که این شاخصه را مه مترین دارایی استان اصفهان می دانیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: استان اصفهان ظرفیت های فوق العاده ای در حوزه گردشگری طبیعت و تاریخی را در قلب خود جای داده است.

وی ادامه داد: این موارد مرور کوتاهی بر ظرفیت ها و استعدادهای استان اصفهان است که می تواند در تعاملات خود با جمهوری تاتارستان به میدان بیاورد.

استاندار اصفهان گفت: ضمن این سفر می توانیم مسیری را برای ارتقا همکاری ها میان اصفهان و کشور تاتارستان روسیه در آینده فراهم کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اصفهان ظرفیت های زیادی برای تعامل با تاتارستان دارد – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اصفهان ظرفیت های زیادی برای تعامل با تاتارستان دارد – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.